Конспект проведения НОД в младшей группе на Республиканском семинаре на тему: «Развитие этнокультурного образования в условиях современной образовательной среды ДОУ»
В: Йоча-влак таче мемнан дек уна-влак толыныт, айста нунын дене саламлалтына?
Й: Салам лийже!
(Включаю музыку синицы-киса №21)
В: Йоча-влак колыштса кузе кайык мура, а те паледа мо мура?
Пушеныште кайык шинча, йоча-влаклан йодышым пуем
В: мо мура? Могай кайык мура палышда, йоча-влак ончалза, пушеныште изи кайык шинча, калазыза тиде могай кайык?
Й: киса
В: Айста изи кайык дене саламлалтына
Й: Салам лийже изи кайык
В: тудын лумже киса, йоча-влак тиде мо?
Й: КИСА
В: Айста пырля чылан ойлена, киса, Илюша тид емо?
Й: Киса
В: Киса. Киса-изикайык, тудочонештылашйората, чонештылаштудлан кок шулдыржополша
(кайыкыншулдыржымончыкта), тидемо?
Й: шулдыр
В: Айстапырляойлена, шулдыр, Лера каласетидемо?
Й: шулдыр
В: Мландеумбалнекошташ, пушенгеукшыштоторштылашкисалан кок йолжополша (кисанйолжымончыкта)
Й: кисанйолжо,
В: айста пырляойлена, йол. Дима каласейол, Лера каласейол
В: Киса чыла вере чонештылештурлымужеш. А куштотудыншинчаже?
Й: тевешинчаже (ончыкта)
В: Киса писе нержеденешынам, лывым куча да кочкынколта. Нержеизи да шеме. Апочшокушто?
Й: Тевепочшо
В: Чын, Кисанвуйжо,йолжо, шулдыржо, шинчажеуло. Кисалантендандене пеш весела, тудойывыртен да тыландайоча-влак, шкежнергенпочеламутымкаласынеже.
Изиат, кугуат она ул,
Киса кайыкулына:
Шынам,лывымкучена,
Укшлонгаштеилена
В: «Киса» почеламуткелшыш?
Й: Келшыш
В: Киса мом куча да кочкеш?
Й: шынам, лывым куча да кочкеш
В: Тудокушто ила?
Й: Укш лонгаште ила
В: Ончыза, киса ярненмонгыжокайынеже. Тудотендаматпырлячонешташужеш. Айста киса семынчонештылаштунемына
Дид. модыш «Чонешталынкаена»
Изиат,кугуат она ул,
Киса кайыкулына
Шынам, лывымкучена
Укшлонгаштеилена
Чонешталынкаена
Чонешталынкаена
В: Йоча-влакколыштса, а тидемо мура? Могайкайыктынаркычкыра?
Й: Тиде корак
В: Айстапырлякаласенакорак, Лера каласекорак, Дима каласекорак
Вот корак
Умшамкаренкоштатгын,
Коракманынмыскылат
Айстакораксемынкычкыренончена, кар-кар-кар, коракынатвуйжо, нерже, шинчаже, шулдыржо, йолжоуло.
Йоча-влакончалзамогайсылнелыве-влакпеледышыштешинчат, а мый пеш онаймодышымпалем, лывешамычденемодынончена?
Й: модына
В: Ончолывыже вола
Йырпеледышымшотла
Ик, кок, кум, ныл, вич…
Эн моторышшыпакшич
Ончолывыже вола
Йырпеледышымшотла
Айстапырляпеледышымшотлена
Ик, кок, кум, ныл, вич…
Эн моторышшыпакшич
В: Келшыш модаш
Й: Келшыш
Шочмо вер пуртуснаммеаралена
Каыйк, лывекопшанемемнанйолташна, полышкалышына, сандененунымчаманыман да аралыман. А шочмо вер нерген Илюша почеламутымкаласенпуа.
Чеверынйоча-влак.
Программынзадачыже–влак:
1. Икшыве-влакым марлаойлаштуныкташ, йодышланвашмутымпуаш, предложенийымчонаш.
2. Модмо да ситуаций негызешмарлакутырашкумыландаш.
3. Йоча-шамычым почеламутымколышташ, туштомонергенойлалтмымумылаш да содержаний почешйодыш-влакланвашмутымпуымаш.
Занятийланкулеш: пушенге-влак, кайык: киса,корак,лыве-влак: кажнейочалан, пеледышкажнейочалан, кисан, коракын мурыжо.
Читайте также |
---|
Экологический проект «Лекарственные растения» для детей средней группы
Экологический проект «Лекарственные растения» для детей средней группы Тип проекта: познавательный. Вид проекта: групповой, краткосрочный. Участники: педагоги, родители, дети средней группы. Проблема: не достаточное...
Семинар – практикум для педагогов: «Как подготовиться к публичному выступлению…
Семинар – практикум для педагогов: «Как подготовиться к публичному выступлению. Теория и практика» Цель: повышение компетентности педагогов в теоретической и практической...
Конспекта занятия по художественно эстетическому развитию в средней группе. Тема:…
Конспекта занятия по художественно эстетическому развитию в средней группе Тема: Выполнение аппликации из бумаги «Подарок для зайчика» в технике обрывной...