Конспект проведения НОД в младшей группе на Республиканском семинаре на тему: «Развитие этнокультурного образования в условиях современной образовательной среды ДОУ»

 

В: Йоча-влак таче мемнан дек уна-влак толыныт, айста нунын дене саламлалтына?

Й: Салам лийже!

(Включаю музыку синицы-киса №21)

В: Йоча-влак колыштса кузе кайык мура, а те паледа мо мура?

Пушеныште кайык шинча, йоча-влаклан йодышым пуем

В: мо мура? Могай кайык мура палышда, йоча-влак ончалза, пушеныште изи кайык шинча, калазыза тиде могай кайык?

Й: киса

В: Айста изи кайык дене саламлалтына

Й: Салам лийже изи кайык

В: тудын лумже киса, йоча-влак тиде мо?

Й: КИСА

В: Айста пырля чылан ойлена, киса, Илюша тид емо?

Й: Киса

В: Киса. Киса-изикайык, тудочонештылашйората, чонештылаштудлан кок шулдыржополша

(кайыкыншулдыржымончыкта), тидемо?

Й: шулдыр

В: Айстапырляойлена, шулдыр, Лера каласетидемо?

Й: шулдыр

В: Мландеумбалнекошташ, пушенгеукшыштоторштылашкисалан кок йолжополша (кисанйолжымончыкта)

Й: кисанйолжо,

В: айста пырляойлена, йол. Дима каласейол, Лера каласейол

В: Киса чыла вере чонештылештурлымужеш. А куштотудыншинчаже?

Й: тевешинчаже (ончыкта)

В: Киса писе нержеденешынам, лывым куча да кочкынколта. Нержеизи да шеме. Апочшокушто?

Й: Тевепочшо

В: Чын, Кисанвуйжо,йолжо, шулдыржо, шинчажеуло. Кисалантендандене пеш весела, тудойывыртен да тыландайоча-влак, шкежнергенпочеламутымкаласынеже.

Изиат, кугуат она ул,

Киса кайыкулына:

Шынам,лывымкучена,

Укшлонгаштеилена

В: «Киса» почеламуткелшыш?

Й: Келшыш

В: Киса мом куча да кочкеш?

Й: шынам, лывым куча да кочкеш

В: Тудокушто ила?

Й: Укш лонгаште ила

В: Ончыза, киса ярненмонгыжокайынеже. Тудотендаматпырлячонешташужеш. Айста киса семынчонештылаштунемына

Дид. модыш «Чонешталынкаена»

Изиат,кугуат она ул,

Киса кайыкулына

Шынам, лывымкучена

Укшлонгаштеилена

Чонешталынкаена

Чонешталынкаена

В: Йоча-влакколыштса, а тидемо мура? Могайкайыктынаркычкыра?

Й: Тиде корак

В: Айстапырлякаласенакорак, Лера каласекорак, Дима каласекорак

Вот корак

Умшамкаренкоштатгын,

Коракманынмыскылат

Айстакораксемынкычкыренончена, кар-кар-кар, коракынатвуйжо, нерже, шинчаже, шулдыржо, йолжоуло.

Йоча-влакончалзамогайсылнелыве-влакпеледышыштешинчат, а мый пеш онаймодышымпалем, лывешамычденемодынончена?

Й: модына

В: Ончолывыже вола

Йырпеледышымшотла

Ик, кок, кум, ныл, вич…

Эн моторышшыпакшич

Ончолывыже вола

Йырпеледышымшотла

Айстапырляпеледышымшотлена

Ик, кок, кум, ныл, вич…

Эн моторышшыпакшич

В: Келшыш модаш

Й: Келшыш

Шочмо вер пуртуснаммеаралена

Каыйк, лывекопшанемемнанйолташна, полышкалышына, сандененунымчаманыман да аралыман. А шочмо вер нерген Илюша почеламутымкаласенпуа.

Чеверынйоча-влак.

Программынзадачыже–влак:

1. Икшыве-влакым марлаойлаштуныкташ, йодышланвашмутымпуаш, предложенийымчонаш.

2. Модмо да ситуаций негызешмарлакутырашкумыландаш.

3. Йоча-шамычым почеламутымколышташ, туштомонергенойлалтмымумылаш да содержаний почешйодыш-влакланвашмутымпуымаш.

Занятийланкулеш: пушенге-влак, кайык: киса,корак,лыве-влак: кажнейочалан, пеледышкажнейочалан, кисан, коракын мурыжо.



Новые публикации

План-конспект образовательной деятельности с детьми первой младшей группы «Покормите птиц…

План-конспект образовательной деятельности с детьми первой младшей группы «Покормите птиц зимой»

Музейная педагогика как средство духовно-нравственного воспитания дошкольника

Музейная педагогика как средство духовно-нравственного воспитания дошкольника Глобальные перемены в социокультурной жизни, связанные с переоценкой общественных ценностей, повысили интерес к разностороннему...

Конспект физкультурного занятия в старшей группе «Путешествие в городок»

Конспект физкультурного занятия в старшей группе «Путешествие в городок» Цель: Закрепить знания детей о русской народной игре «Городки». Задачи: 1. Развивать силу, координацию, глазомер...

Читайте также

Экологический проект «Лекарственные растения» для детей средней группы

Экологический проект «Лекарственные растения» для детей средней группы Тип проекта: познавательный. Вид проекта: групповой, краткосрочный. Участники: педагоги, родители, дети средней группы. Проблема: не достаточное...

Семинар – практикум для педагогов: «Как подготовиться к публичному выступлению…

Семинар – практикум для педагогов: «Как подготовиться к публичному выступлению. Теория и практика» Цель: повышение компетентности педагогов в теоретической и практической...

Конспекта занятия по художественно эстетическому развитию в средней группе. Тема:…

Конспекта занятия по художественно эстетическому развитию в средней группе Тема: Выполнение аппликации из бумаги «Подарок для зайчика» в технике обрывной...

Читайте также

Развитие детей младшего дошкольного возраста с помощью нейроигр

Развитие детей младшего дошкольного возраста с помощью нейроигр Межполушарное взаимодействие – это особый механизм объединения левого и правого полушария в единую...

Краски Осени

Краски Осени Осень! Удивительное слово! От него веет грустью, печалью. Это самое красивое время года. Осень мы любим за щедрость полей...

Проект «Неделя добрых дел»

Проект «Неделя добрых дел»